ボッシュはこの問題に真剣に向き合い、現段階ですでにさまざまな技術の力で貢献をしています。

温室効果ガスの発生を減らすための一つの方法が、エネルギー効率の改善です。
これを実現するためにボッシュは、最大15%の燃費向上に寄与する自動車のガソリン直噴システムや、工場における生産プロセスで発生した廃熱の再利用技術を開発しています。
そして、これからも未開拓の省エネの可能性を見つけて、技術開発の力でこの問題に立ち向かっていこうとしています。

ボッシュは会社としても、自社の活動による二酸化炭素排出量を2007年から2020年までの間で20%削減することを目標として掲げています。そして、エネルギー効率の優れた新技術を積極的に採用した結果、2013年までですでに16%の削減に成功しています。

地球にやさしいクルマや製品を選んだりと、未来の環境にとってよりよい一つ一つの選択をしていきたいですね。

詳細は以下のプレスリリースをご覧ください。
http://www.bosch.co.jp/press/group-1502-03/

Our atmosphere is heating up – and it's the greenhouse gases emitted by human activity that are primarily to blame. The scientists recommend that emissions of greenhouse gases must be reduced if we are to combat the global warming trend. One of the ways to do this is by improving energy efficiency. Bosch is responding with a whole range of innovations. Factories can be heated with the waste heat from production processes; gasoline direct injection contributes to a fuel saving of 15 percent etc. Bosch has also pledged to cut CO2 emissions from its own value-added activities with a 20 percent reduction by 2020 – compared against 2007 levels. The company is well on its way, since value-added CO2 emissions in 2013 were already 16 percent lower compared against 2007 levels. This has been achieved by bringing in new, energy-efficient technology.
http://www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=6836&locale=en

2015/02/19